malinspyssel

Alla inlägg under juni 2012

Av Malin Johansson - 24 juni 2012 17:14

Hej!

Välkommen till min nya blogg! Här kommerjag (som det står i presentationen), lägga upp recept, pyssel och lite vad jag sysslar med  


Till midsommar bakade jag cupcakes, gott men desto roligare att baka!!!

Jag gjordet ''vanliga muffins with a touch of citron'' med en ljusgrön citronfrosting, det blev supebra! Jag garnerade dom med rosa jordgubbspäror och ett geléhallon på toppen. Receptet finns på recept.nu, bara att söka på cupcakes!


Tips:

Mina tips till att få riktigt goda och snygga cupcakes är:

Vispa muffinssmeten riktigt fluffig, då blir muffinsen höga.

Häll smeten i dubbla formar, då blir de stadigare och högre i stället för att breda ut sig och bli platta och stora.

I mitt (och många andra) recept står det 5 dl florsocker, ta 4, det blir inte så sött då, cupcakesen blir friskare. Lägg istället till lite mer Philadelphiaost, gott!!

Låt smöret stå framme en stund så det blir mjukare och lättare att jobba med.

Det finns många roliga grejer att dekorera med, var kreativ! Ett tips är att köpa nåt kul på Lagerhaus, eller strössel. En annan cool grej är sockerpasta, (typ marsipan). Det finns att köpa på t.ex Panduro.


Testa gärna att baka dess cupcakes, en succé bland mina gäster! ;)



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag heter Malin och är en tjej på 14 år. Jag ÄLSKAR att baka och pyssla och på den här bloggen kommer jag att lägga upp recept, pysselbilder och en massa annat skoj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate my blog

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards