malinspyssel

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Drottninggrottor!

Av Malin Johansson - 13 augusti 2012 15:22

Hejsan! Idag har jag bakat hallongrottor fast med drottningsylt istället, enligt mig, godare! De blev väldigt spröda men smaken var super! Här kommer receptet:

Ingredienser:
300 g smör
1 1/2 dl socker
Knappt 500 g glutenfri mjölmix alt. vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 ägg
Fyllning: Drottningsylt eller någon annan sylt du tror passar!

Gör såhär:
Rör fett och socker mjukt.
Tillsätt ägget.
Blanda de torra ingredienserna.
Blanda samman till en deg.
Forma degen till en rulle.
Dela i 25 delar.
Lägg i aluminiumformar.
Gör en fördjupning/ett hål i varje kaka.
Lägg i sylt.
Grädda i ca 15 min på knappt 200 grader.

Hoppas det smakar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 16 december 2012 19:00

Hej! Nu byter jag till blogg.se för jag tycker att det verkar bättre. Jag håller på att fixa bloggen nu så den är inte klar än.   Här är adressen:   malinspyssel.blogg.se   Hoppas ni gillar den!! ...

Av Malin Johansson - 28 september 2012 21:57


Hej!   Igår, (och härom veckan) bakade jag en väldigt god cheescake. Jag tycker mycket om att baka med philadelphiaost, et ger en frisk och moussig smak. Här kommer receptet:   Ingridienser: Kexbotten: ca 15 digistivekex (jag använde glut...

Av Malin Johansson - 22 september 2012 23:00

Idag bakade jag en äppelpaj. Vi bjöd in mormor och morfar ner till vår sommarstuga och fikade i regnet. Mysigt! I alla fall, jag kallar det äppelpaj, men det heter kanske egentligen smulpaj med äpplen? Haha, jag vet inte men det är en helt vanlig...

Av Malin Johansson - 9 september 2012 08:21

Ett säkert kort som alltid blir bra. Jag har några tips hur man gör chokladbollar ÄNNU godare! Tips: ?Rulla dem gärna i något färgat strössel. Då ser de roligare ut! ?Ställ gärna fram dem en stund innan de ska ätas. Då smälter dom lite och blir...

Av Malin Johansson - 9 september 2012 08:14

Hej! Nu lovar jag att börja blogga när jag gör något! I fredags stod jag och min kompis i kiosken i skolan. Till den bakade vi chokladbollar, cornflakeskakor, marshmallowbrownies och whoopies. Här kan ni läsa lite recept, tips och hur det gick! Jag...

Presentation


Hej! Jag heter Malin och är en tjej på 14 år. Jag ÄLSKAR att baka och pyssla och på den här bloggen kommer jag att lägga upp recept, pysselbilder och en massa annat skoj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate my blog

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards