malinspyssel

Alla inlägg under juli 2012

Av Malin Johansson - 30 juli 2012 22:48

Hejsan! Idag har jag gjort pizza, och eftersom jag inte tål gluten var dom glutenfria. Det är SUPERENKELT att göra dessa pizzor. Man köper färdiga pizzabottnar från semper, schär eller crazy bakers. (Finns på "glutenhyllan" i de flesta mataffärerna). På bottnarna tar man lite matolja för att pizzorna inte ska bli så torra. Sen tar man passerade tomater och lägger på valfritt pålägg. Det är väldigt gott ned mozarella! Och sist; skjuts in i ugnen i ca 10 minuter. Busenkelt! Och det smakar gott också! Jag serverade med en enkel sallad med tomater ich egenidlad sallat! ;)

Av Malin Johansson - 25 juli 2012 22:06

Jag hittade lite på Oanduro idag! Gick därinne en halvtimme och idéerna rann över mig! Haha, att jag hade en uttråkad bror gjorde inte det hela lättare, men dom var tålmodiga ändå! Jag var tvungen att begränsa mig till ett projekt ochden blev "burk-pyssel", haha! Jag ska dekorera glasburkar med fina etiketter, band och annat smått å gott! I dom kan man ha kakor, sylt, godis, ja, lite vad man vill!Nästa gång blir det kanske decoupage... Eller sockerpasta och ätbar målarfärg... Eller scrapbooking... Eller tittskåp... Ja, ni märker hurdan jag är!
Dagen avslutades med ett dopp och jag bjuder på en liten bild därifrån, det är så härligt där!

Av Malin Johansson - 25 juli 2012 15:16

Idag är jag hos min faster och kusin. Vi är i deras sommarstuga men vi ska snart åka in till Panduro. Ett Paradis för mig som ÄLSKAR att pyssla och baka!! Jag sitter och bläddrar lite i olika inspirationsböcker fl att se va jag ska köpa, måste samla mina ideér lite, haha. Nu får jag höra att vi ska köpa glass, så nu ska jag gå, hejdå!

Av Malin Johansson - 24 juli 2012 21:07

... Som skulle varit vit men när jag köpte choklad stod det ljus bakchoklad och så var det en vit detalj på paketen så jag trodde det var vit men det visade sig vara "vanlig" choklad... Jaja, jag skulle bara bjuda mormor, morfar och pappa, men de tyckte det var gott. Tur! här är det goda och enkla receptet:

Ingredienser:
150 gram choklad (vit eller ljus)
1 dl naturell kesella/kvarg
1 ägg
2 dl grädde

Gör såhär:
Smält chokladen så att den precis bara smälter. Vispa upp ägget och rör ner chokladen under kraftig omrörning. Blanda ner kesellan och sist grädden. Häll upp i serveringsglas.

Servera med...
...Lite vad du vill! Var kreativ! Gå till bakavdelningen på mataffären ich låt fig inspireras! Eller det klassiska; bär & frukt!

Tips och trix:
Skiva gärna upp lite lime till moussen, och servera gärna med frukt, det är väldigt gott med något friskt till moussen.
Smält chokladen i ett vattenbad
För kesellan som blir över; använd till pannkakor med lite sylt eller frukt. Mums!
Hoppas det smakar!!!

Av Malin Johansson - 21 juli 2012 21:03

Hej! I förmiddags var jag med mormor i skogen och plockade kantareller, jag fick ihop 2 liter! Det var faktiskt kul! Nu förväller vi dem, alltså förkokar dem. Kantareller är så himla gott! Man kan ha dom på t.ex varm macka, eller i sås.
När man plockar kantareller ska man se upp för maskar i dom men dom är väldigt lätta att upptäcka. Man ska också akta sig för falska kantreller, de är lite tunnare, man märker att de är annorlunda. Men de är inte giftiga så det är inte farligt att få med en. Jag ska lägga upp ett recept när vi har gjort något med dom!

Av Malin Johansson - 20 juli 2012 20:03

Jag har inte uppdaterat bloggen på ett tag men kag har pysslat mycket ändå! Just nu sitter jag hos mormor i hennes sommarstuga (som ligger typ 5 meter från vår egen) och lär mig brodera, håller på att sy mitt monogram, (initialer som man hade på kuddar och lakan förr i tiden), det är faktiskt både lätt och roligt. Tycker verkligen ni borde testa! Be er mormor eller så, dom kan oftast! Jag tänkte också lägga upp lite enkla grunder. Bild kommer tillsammans med grunderna!

Presentation


Hej! Jag heter Malin och är en tjej på 14 år. Jag ÄLSKAR att baka och pyssla och på den här bloggen kommer jag att lägga upp recept, pysselbilder och en massa annat skoj!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Translate my blog

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards